Maldivi, četrtič

Naslednji dan sva z Andražem vlogi zamenjala – šel je na dnevni izlet, ki ga je organiziral naš hotel: snorkljanje na grebenu z želvami in opazovanje delfinov. Med čakanjem na recepciji je Tim obul njegove plavutke in požel ogromno smeha vseh prisotnih. On pa kot prava zvezda itak užival v vsej pozornosti. Dva kitajska para sta prosila, če se lahko slikata z malim Žigatom, eden od moških pa je Tima hecal “peu-peu-peu!”, kot da ga strelja izza zofe – naš mali je takoj sprejel igro in kmalu je po recepciji odmevalo samo “peu-peu-peu!”.

Posmpremili smo Andraža do barke, mi pa smo se sprehodili do banke in na edinem bankomatu na otoku dvignili še nekaj maldivijskih rufij. S seboj smo imeli dolarje in večinoma smo z njimi lahko plačevali vse, vendar smo se naslednji dan odpravljali na otok Thoddoo, ki pa nima bankomata, in smo se za vsak slučaj želeli založiti z dovolj gotovine. Iz banke smo šli na plažo: najprej smo se ustavili v našem hotelu, ker smo prej pozabili kanglico in lopatko, nato pa smo naredili pavzo še v baru, da smo kupili sadni sok. Tak sok, za katerega pravi Tim, ki ti ga zmešajo iz tistega, na kar pokažeš. Pokazal je na mango in ananas in ja, sok je bil res odličen. Na plaži smo se posedli v senco tistih dveh palm, na katerih visijo gugalnice.

Žiga je zaspal, Tim pa iz mivke delal potičke. Kar naenkrat pa “peu-peu-peu!” Nori Kitajec je skočil izza palme in presenetil Tima. Ko je ta po nekaj sekundah ogotovil, kaj se dogaja, mu je hitro vrnil: “peu-peu-peu!” Ljudje okrog so se glasno smejali, nori Kitajec in Tim pa sta se podila po plaži. So prismojeni, ti Kitajci. Ko se je Žiga zbudil, smo se odpravili v sobo, bil je čas za kosilo. Na poti smo se ustavili v eni lokalni trgovinici, kjer smo kupili instant nudlce – te je na tem potovanju Tim res vzljubil in jih je hotel jesti vsak dan. V sobi smo si jih pripravili in šli počivat, čeprav sta bila mulca preveč razposajena za spanje. Kmalu je z izleta prišel tudi Andraž in skupaj smo na plažo odšli lovit poznopopoldanske sončne žarke. Najprej nujno na Lavazza kavico, nato pa na plažo, ki se je v tem času skoraj popolnoma izpraznila. Tim je imel polno dela s kanglico in lopatko, midva pa z Žigatom, ki je non-stop grulil, se vrtel kot vrtalka, skakal po naročju in bil na sploh zelo razposajen in dobre volje. Počakali smo sončni zahod, pozdravili dve prijazni Italijanki iz hotela, nato pa šli nazaj. Čakalo nas je še pakiranje prtljage, saj smo naslednje jutro zapuščali Maafushi in šli drugi polovici našega dopusta naproti.

Po zajutrku smo se počasi odpravili v marino, od koder smo imeli hitri čoln za Male. Do marine so nas pospremili uslužbenci hotela in našo prtljago peljali kar na vozu. Bili smo točni in kmalu smo se že peljali po morju proti glavnemu mestu. Žiga je zaspal v Andraževem naročju, Tim pa je igral igrice na mojem telefonu, tako da je pol ure vožnje hitro minilo. Ko sm prispeli na glavni tok, se je tam kar trlo hitrih (in počasnejših) čolnov. Prostora za privez ni bilo, zato smo do poti na kopno prečkali kar nekaj drugih čolnov, ki so bili med nami in balo. Tam nas je v množici ljudi ogovoril nek moški, ki nas je vprašal, če gremo na Thoddoo v Summer Inn. “Eeeeemmmm, ja, gremo, ja, “ mu odvrnem, on pa meni “Kar za mano!” Kasneje sem ugotovila, da mu je lastnik našega penziončka na Thoddooju naročil, da pridejo njegovi gosti iz Maafushija ob določeni uri in naj nam pomaga najti pravo pot za naprej. V vsej tisti gneči je prepoznal družino z dvema otrokoma in nas usmeril do pravega speedboata. Očitno smo res izstopali
😊 Noro. Speedboat za Thoddoo je bil nekoliko večji, imel je 4 250-konjske motorje in izžareval je zaupanje, da bo ura vožnje minila brez težav. Do izplutja smo morali čakati še eno uro, zato sva se s Timom šla sprehodit ob obali in opazovat čolne, kam dlje pa v tisti vročini in žgočem soncu nisva hodila.

Odpravili smo se na pot in se ustavili na letališču – tam smo pridelali kar nekaj zamude, ker smo čakali potnike iz letala, ki je zamujalo. Na čolnu, ki sprejme prek 50 ljudi, sm bil isamo mi in dva gospoda domačina. Počasi so na čoln začeli kapljati tudi Rusi iz nesrečnega zapoznelega letala, kakih 15 se jih je nabralo, in lahko smo odrinili. Bila sem neizmerno vesela, ko se je čoln začel premikati, saj mi je bilo že kar malo odveč nositi Žigata, ki se je tesnim stikom na vse pretege izogibal, ker je bilo vroče, soprano in vsi smo se od potu že lepili drug na drugega. Kmalu po odhodu sta oba s Timom zaspala, kapitan pa je čoln gnal na vso moč – bili smo kot raketa. Vmes smo se enkrat popolnoma ustavili, ker nam je en kit prečkal pot, nato pa spet brzeli naprej. V eni uri smo prispeli na (za maldivijske razmere) velik samostojen otok, ki ne pripada nobeni skupini otokov/atolu, pač pa sam zase kraljuje severno od atola Rasdhoo. V marini so nas posedli v električnega kavalirčka in nas razvozili po hotelčkih, prtljago pa so z manjšimi pick-upi poslali za nami. Sistem so naštudirali v nulo. Prijazen gazda našega Summer Inn-a nas je že čakal in prijazno sprejel.

Bila sem izredno pozitivno presenečena nad izgledom hotelčka in komaj sem čakala, da opravimo s formalnostmi, da se gremo v sobo malce pohladit. Vsi smo bili popolnoma prepoteni in hladen tuš bi nam zelo dobro del. Sobica je bila lepa, nova in čista, pokrito dvorišče je nudilo senco jedilnici na prostem, ki je imela peščena tla. Za kosilo sta Tim in Andraž šla v sosednjo ulic iskat take-away pečene nudlce. Tim je takoj osvojil dve natakarici in z njim sta uganjali norčije, medtem ko sta čakala na hrano. Okrog petih popoldne nas je gazda peljal pokazat bikini plažo, ki so jo domačini na otoku uredili za turiste. Gre za dolgo plažo na južnem delu otoka, imenovana tudi Sunset Beach. Pot nas je vodila mimo ogromnih palm in nasadov papaje. Vsake toliko časa smo videli tudi kakšno lubenico, kumara in solato.

Thoddoo je največji agrarni otok na Maldivih, kmetje pa so večinoma priseljenci iz Bangladeša. Ko smo pa kakih 10 minutah hoje prispeli do plaže, smo se hitro slekli in stekli v morje. Oooooo, pašeeee! Po celem dnevu je bil to pravi balzam za dušo in telo. Dolga ozka plaza ke bila peščena, za prvo vrsto palm pa je bilo veliko sence in prostora za počivanje. Bilo je tudi več visečih mrež, pa lesenih in plastičnih ležalnikov. Turistov ni bilo prav veliko in vse je nakazovalo na to, da bo to rajski oddih. Počakali smo sončni zahod in šli na večerji v hotel. Spekli so nam (menda) izredno okusno ribo, na voljo pa smo imeli tudi več prilog. Slastno. Na Thoddooju skoraj vsi hoteli ponujajo vse tri glavne obroke, kar je tudi najbolj priročno. V štartu smo rezervirali samo nočitev z zajtrkom, na licu mesta pa smo se odločili, da zajtrku dodamo še večerjo, saj na otoku ni prav dosti možnosti za prehranjevanje, pa še tisto, kar je, je bolj v smislu hitre hrane in prigrizkov. V hotelu pa so kuhali zelo raznovrstno hrano in kaj si človek lahko želi več kot to, da mu dobesedno par metrov pred vrati kuhajo slastne lokalne obroke.

Na vsakem koraku so nas napisi opozarjali, da moramo biti obiskovalci otoka ustrezno oblečeni, da se v javnosti ne smemo poljubljati in da se moramo lepo obnašati. Kopalke so dovoljene le na območju bikini plaž in v hotelih. Kar pa nam sploh ni predstavljalo težav. Vesela, ker je naš premik med otoki potekal brez težav in da smo srečno prispeli, sem zvečer pomirjena zaspala.

Comments

Popular posts from this blog